۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۱۶

قاضی زاده قول داد:

بازگشت آرامش به سیستم دارویی کشور تا پایان سال / نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی و کارآمد را به کار می گیرم

بازگشت آرامش به سیستم دارویی کشور تا پایان سال / نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی و کارآمد را به کار می گیرم

مشهد - خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی قول داد که آرامش به بازار داروهای بیماران صعب العلاج تا پایان سال بازگردد و گفت: آرامش تا شش ماه آینده نیز با تامین اعتبارات به سیستم دارویی کشور بازخواهد گشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح اورژانس عدالتیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قول می دهم که آرامش به سیستم دارویی کشور در شش ماه آینده برقرار شود و در مورد بیماران صعب العلاج تا پایان سال مشکلات حل خواهد شد.

قاضی زاده از تغییر محدود روسای دانشگاه علوم پزشکی کشور بر مبنای اعتدال خبر داد و گفت: در تغییرات در روسای دانشگاه های سراسر کشور اعتدال را در نظر می گیرم.

وی اعلام کرد: با سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی و وزارت رفاه که شامل بیمه‌های سلامت و تامین اجتماعی و کمیته امداد مذاکراتی داشتیم و یارانه‌ در اختیار بیمه از طریق کارشناسان بیمه قرار می گیرد.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: با بکارگیری این روش یارانه به دست کسانی می رسد که دارو تهیه می‌کنند و حیف و میل نخواهد شد.

وی افزود: البته اجرایی‌شدن این روش  زمان خواهد ‌برد تا اطمینان پیدا کنیم از مسیری که بایستی مابه‌التفاوت قیمت در اختیار مصرف کننده قرار بگیرد و حتما به دست مصرف کننده برسد.

وزیر بهداشت یادآور شد: مسیر فعلی مسیر بیمه‌ها بوده و برخلاف گذشته که با شماره تلفن این مسئله پیگیری می‌شد اکنون ترجیح می‌دهیم توزیع داروها به جای داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش از طریق شرکت‌های بیمه و مستقیم به مصرف کننده برسد.

قاضی زاده هاشمی از اجرای این برنامه تا یکی دو هفته آینده خبر داد و ابراز امیدورای کرد در بودجه 93 شاهد گشایش باشیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: این برنامه کاملا اجرایی شده و تا آخر خردادماه آینده این موقعیت ادامه دارد.

وی در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده در کشور پاسخ داد: طرح پزشک خانواده فقط در قالب اسم در ۹ استان و ۲ دانشگاه اجرایی شد.

وی افزود: تاکید کرد: ترجیح می‌دهیم با توجه به اینکه منابع قانون هنوز تامین نشده است فقط در دو استان آن را به طور جدی اجرا کنیم.

هاشمی با بیان اینکه این طرح در استان های مازندران و فارس اجرا شده و در سایراستان ها از تحقق آن مطمئن نیستیم  یادآور شد: ۲ هزار میلیارد برای این طرح تکلیف شده بود که ۵۰ میلیارد آن تا کنون که ۶ ما از موعدش گذشته محقق شده است.

وزیر بهداشت در خصوص توسعه طرح پزشک خانواده ابراز کرد: باید افزایش منابع و آموزش‌های لازم را داشته باشیم تا این طرح توسعه پیدا کند.

وی به شعار دولت یازدهم مبنی بر اعتدال اشاره کرد و گفت: اعتدال درتعریفی که من ارائه می کنم بهره گیری از نیروهای کارآمد و فارغ از گرایشات است و بر باورمندی نیروها به انقلاب اسلامی تاکید دارم.

 

کد خبر 2132186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha